In jeweller shopTrgovci su zaposleni na svim mestima gde se prodaje roba. Oni kupcima nude cipele, odeću, hranu, kozmetičke proizvode,automobile itd. Bez obzira na to koju vrstu proizvoda prodavnica nudi, glavni je zadatak trgovca svuda isti. Trgovac nastoji pre svega da zainteresuje kupca za proizvode koje prodaje. Pri tome opisuje kupcu osobine proizvoda, pokazuje mu kako se proizvodom rukuje i upoznaje ga sa različitim mogućnostima njegove upotrebe. Osim što poslužuju kupce, trgovci preuzimaju, pregledaju i razvrstavaju robu.

Većina trgovaca radi u čistim, urednim i dobro osvetljenim prodavnicama. Veličina prodavnica znatno se razlikuje: od velikih robnih kuća i salona u kojima se prodaje nameštaj ili automobili do malih prodavnica mešovite robe.

Vrlo važna i poželjna osobina trgovca jeste sposobnost lakog usmenog komuniciranja. Uverljivi trgovci dobro usklađuju svoje verbalne (ono što govore), neverbalne (govor tela) i simboličke poruke (urednost, način odevanja, frizura i sl.).

Taktičnost, ljubaznost i strpljenje vrlo su važne osobine, jer se među kupcima mogu sresti zahtevni i “teški” pojedinci.

NASTAVNI PLAN I PROGRAM (stari program)

Ispitna pitanja (stari program) možete da skinete ovde

 

NASTAVNI PLAN I PROGRAM (NOVI program)

Ispitna pitanja (NOVI program) možete da skinete ovde

Leave a comment